Financiële educatie
MBO scholen
Programma’s voor de betrokken MBO docent, mentor of begeleider die het geldgesprek aan wil gaan met studenten. Die verder kijkt dan alleen kennisoverdracht. De nieuwe GenZ heeft tenslotte een andere kijk op geld dan andere generaties.
Wijsheid meegeven over geld
Je werkt met MBO studenten, bijvoorbeeld als docent, mentor of stage begeleider, en je hoort de gesprekken tussen de studenten over geld of de opmerkingen die ze maken over dit topic.
Je zou ze graag zelfvertrouwen en wijsheid meegeven, zodat ze goede keuzes kunnen maken. Zeker met de toekomst in zicht. Maar hoe pak je dat aan? Ook als je zelf geen geldexpert bent. Welke Tips en tools kan je meegeven die aansluiten bij de leefwereld We’ve got your back.
Nice to know
Rijksoverheid stelt een subsidie beschikbaar voor financiële educatie op MBO scholen.
MoneyRebels & MBO
praktische tools
Pakketten tjokvol met blogs, checklists, boekentips &
fijne tools om gelijk mee aan de slag te gaan.
Pick & choose, it’s free!
Level Up with Money
Zijn jouw studenten klaar voor een gratis e-course? Met interviews, explain-video’s, streettalks, funsheets, checklists en meer.
cursussen
Wil jij jouw doelgroep, op een eigentijdse manier, een goede financiële basis meegeven, zodat ze de skills hebben om het zelf goed te regelen?
samenwerking
Ben je op zoek naar iets specifieks? Of heb je zelf ideeën? Let us know. Samenwerken kan op vele manieren.
Welke vragen leven er onder jongeren?
- Hoe krijg ik controle over mijn geld?
- Wat moet ik regelen als ik 18 jaar wordt?
- Is het normaal dat ik anders denk over geld dan mijn ouders? Wat zijn dset, de verschillende invloeden op jouw Money Mindset, zoals culturen, vriendschappen, generatielijnen en je opvoeding.
- Maakt geld gelukkig?, Wat is succes?, Hoe word ik rijk?
- Wat is waarheid? Op social media zie je heel veel over geld en succes, maar hoe onderscheid je waarheid van fake?
- Talking Money. Hoe ga je het geldgesprek aan met je partner, je vriendinnen, je ouders? Hoe zeg je ‘nee’ als mensen geld van je willen lenen.
"Education is the passport to the future, for tomorrow belongs to those who prepare for it today"
- Malcolm X -
Waarom onderwijs?
We geloven dat het belangrijk is om niet alleen op de ouders van studenten te richten, maar juist ook op de professionals er omheen. Op deze manier creëren we een netwerk voor de jongeren waar ze altijd terecht kunnen met hun vragen bij iemand die ze vertrouwen.
Want ook daar geloven wij in. Als je daadwerkelijk wilt zorgen voor gedragsverandering, dan is een andere aanpak nodig dan een uurtje les door een gastdocent. Kennis bij de bekende gezichten voor de doelgroep is essentieel. Dat wil niet zeggen dat jij een financieel adviseur moet worden. En je bent ook niet ongeschikt als je jezelf nog helemaal niet zo’n held met geld vindt
De MoneyRebels tools zijn voor docenten, mentoren, coaches, armoedefunctionarissen en betrokken professionals die met hun eigen doelgroep aan de slag willen met het thema geld.
Visie
MoneyRebels heeft als doel om jonge mensen (tot 35 jaar) te toe te rusten bij hun eigen ontwikkeling naar gezond geldgedrag. Wij geloven dat deze jongeren alles in zich hebben om een eigen wijze met geld te vinden in deze veranderende maatschappij, én dat dit zal bijdragen aan de ontwikkelingen die we zien in de economie.
Wij doen dit op twee manieren:
- We maken samen met de jongere financiële content, delen dit op vele manieren, inspireren hen om nieuwe inzichten op te doen en te groeien naar gezond geldgedrag dat bij hen past, met als doel dat hun levensvreugde, (fysieke en mentale) gezondheid en impact op de maatschappij toeneemt.
- We leiden de professionals op die om deze jongeren heen staan, zoals docenten, werkgevers, coaches en begeleiders. Op deze manier is er altijd iemand in het leven van de jongeren die ze vertrouwen en die hen verder kan helpen met het onderwerp ‘geld’.
Nieuwsgierig geworden?
Neem even contact op via de mail, of plan hier een korte kennismaking in. Dan kijken we samen hoe we financiële educatie bij jouw opleiding kunnen vormgeven.